niedziela, 4 maja 2014

Majówka w Ogrodzie Botanicznym

Majowe dni to dobry pretekst, żeby odwiedzić Ogród Botaniczny UW w alejach Ujazdowskich w Warszawie. Po obu stronach centralnej alejki są tradycyjne ławeczki zachęcające do relaksu wśród kwiatów.
Wizytówką ogrodu są stare krzewy bzów, które właśnie zaczęły kwitnienie.
Te odmiany są bardzo stare, takie najpiękniejsze i najbardziej wonne, jak z bajkowych ogrodów dzieciństwa...
Oczywiście, poza bzami, mamy rozbudowane kolekcje roślin użytkowych i ozdobnych.
Wielokolorowe zestawienia tulipanów.
 
 
I gobeliny wielokolorowych krzewów.
 
Zachęcam, zachęcam do wizyty w najbliższym ogrodzie Botanicznym! Teraz jest najpiękniej!

2 komentarze:

  1. Wrocławski ogród odwiedzałam swego czasu kiedy irysy kwitły, tak pięknych kolorowych dywanów nigdzie nigdy nie widywałam. Chyba muszę wrócić do tego zwyczaju. A w Warszawie pięknie, bzy takie mam i kocham je jak pięknie wyglądają i pachną cudnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też odkrywam ogrody botaniczne na nowo. One się zmieniają, staja się bardziej nowoczesne. Już nie tylko grządki systematyczne, które są nieco nudne, ale także piękne, dekoracyjne kompozycje, które warto podpatrzeć! Wrocław mam w planie na czerwiec, zawsze bywałam tam w nieogrodowych porach roku, więc czas to zmienić,
      pozdrawiam,
      m.

      Usuń